Sunday 27 May 2007

Sepupu dan rakan baikku

Sepanjang kehidupan aku, aku membesar bersama sepupu2 akudan kami amat rapat sekali. kami kawin pun pakai sistem kutu, bermula dgn aku, jem (baju biru), Ju (tgh sanding tu) dan zack (baju merah). zack baru diijabkabulkan di masjid tanah pada 26hb May 2007.
Setiap kali bercuti kami akan bergilir2 tidur di rumah sesiapa sahaja. Kalau dah malam tu dah terlepak kat rumah aku, maknanya tidur lah kat umah aku. kalau ada org tua carik, dia kena call semua rumah, tanya. sbb kalau sorang ada kat situ, 3 lagi mesti ada. Selalunya aktiviti menonton bola sepak, yang pastinya aku tertidur, kalau terjaga sbb 3 lagik dok jerit goal goal, atau bodo!! bangang !!. Pastinya zack dgn chelsea nya, Ju dgn arsenal nya (dulu dia MU) , dan Jem aku kurang pasti sekarang. dan aku plak, cepat lah habis, aku nak tido :D. Dan kalau ada game perak lawan di Ipoh atau Bukit Jalil, pasti aku akan mengikutinya, aku takde lah bersemangat sangat pun, tapi sepupu2 aku ni lah yang menyemangatkan aku. Kalau kenduri kawin sepupu yang lain, pasti kami berempat kuat bekerja. cari kawah lah, sampai letih atau "terhele" org gerik kata. bangun pagi2 "perah" nyo (kelapa). Tapi sekarang semua sudah kawin dan berkeluarga. Cuma aktiviti tidur nih, kena sediakan betul2 lah sbb ada bini masing2.
Rasa terkilan tak dapat balik kenduri zack semalam. dah la isterinya org masjid tanah. So balik kampaung boleh lah kami plan sama2 lps ni :-)

baju kunin dan baju hitam tu: anak buah zack
budak kecik yang duduk belah kiri tu: cousin kita org jugak
3 budak kecik lagi tue: anak anak buah aku


6 comments:

Unknown said...

gee.. i'm still loving u..nana mmg bebetul rindu kat gee.. siang mlm termimpikan mu...oh...

geeGrik said...

Nyace mengong :P

Taiko said...

takkan takde pertandingan kencing bersama? heheheh.. aku dengan sepupu2 aku dulu selalu buat pertandingan ni, sapa cepat habis kencing dia menang. habis kaki aku kena kencing sepupu2.

geeGrik said...

Taiko: Takde la... aktiviti semua sopan sahaja ;-) HaHa

Anonymous said...

geee, mat zack keciwa ko tidak hadir ke majlis persandingannya.... Jem pon tak datang...

Taiko,
kao memang dilahirkan untuk dikencingkan.... hahhahaha

geeGrik said...

Jem ada la. memandai jer ko.
tapi mat zack menangis2 di hari persandingannya HeHeHe