Wednesday 25 April 2007

Letrik Kena potong

Semalam masa pulang, aku pi hantaq syam ke rumah dia. Dia ajak soru kat rumah dia. alahamdulillah sbb aku pun dok nak makan apa lah hari ini. habis fast food aku dok pusing. mcD, KFC, hardeez, Burger King. Nasi beriani kicap rasa cam tak selera plak nak makan hari ni, walaupun ayam goreng dia mmg sedap. ada rasa masin sikit2. depa kata peluh peluh kicap tuh. Haha.
Uik aku masih bergembira. lepas tuh aku pun balik rumah. sampai dekat bawah, Guard tu cakap rumah aku api kena potong. terkejut katak aku. Terus aku jadi maharajalela. aku naik atas, mmg kena potong. tapi aku tahu org tuh matikan suis kat luar tu ja. cuma dia seal ngan read tape. aku nak bukak, dia kata "NO, Police coming", aku rasa nak pelangkung ja. dah lah panas. Aku pun dgn angin call agent aku mengamuk. "what happenned to the 2000 money that we paid you before?". dia cakap " no no no.." apa ntah dia cakap, aku pun tak paham. Sbb aku dok bebel sambil dia cakap. Dia cakap dia nak mai rumah aku, last last dia suruh aku amik dia kat mall. aku pun pi lah amik dia, marah marah pun aku nak letrik aku ada. takkan aku nak tido dalam gelap. Aku mmg takut kegelapan. lps tu kami pi tempat letrik. dia dok deal ngan minah arab tu. so aku boleh bayar current bill 318 tapi esok kena tukar nama kena bayar 2000. hantu sungguh. maknanya 2000 yang bayar dulu dia buat apa tatau. Aku bayar jer lah sbb aku nak letrik. Lepas bayar kena pi customer servis. dah lah jem maghrib2. sampai sana solat sat, then jumpa org api. dia dok deal deal, dapat lah on balik. tapi kena tunggu sejam.
aku pun balik rumah duduk dalam gelap. dalam sejam lepas tu , org tu datang dan hidupkan suis tu jer. Aku pun pandai. Dapat aku tgk TV, cerita korea kat KBS world channel tu.

Tetapi pagi ini, aku pergi nak tukar nama. tapi tak boleh, sbb contract atas nama company bukan nama aku. ish angin nya. mau kena potong lagi nanti nih. aku pun call agent tu lagik. dia tak angkat. aku sms. cal lagi. lama sgt baru dia angkat. aku bagi tau dia tak boleh tukar nama. dia dok cakap. "easy easy. u come to me" hek dia. aku cakap aku sibuk. datang amik document kat opis aku. kalau kena potong aku report kat dubai opis. dia takut aku report sbb depa ni bersujud dekat mat salleh. aku pun menggunakan ayat tu ja lah.

Sekarang aku tgh tunggu dia. aku tak tahu mcm mana dia nak selesaikan. kalau kena potong aku nak hantar email kat bos aku kat dubai tu, pastu nak dish dish bos tu jugak sbb buat arranngement yang bangang ini. Aku akan email cakap nak dok hotel kalau kena potong. sapa nak dok dalam gelap. kalau dia tak bagi aku cakap nak balik malaysia sajalah.

Tapi Bos aku tu pun dah nak berenti sbb prestasi buruk dia. malas lah nak pk. dok naik darah saja dari malam tadi. tengok cerita blue nyace pun dah tak stim. Dah la semalam aku call bini aku, cakap hello terus dia marah sbb meletakkan perbualan lucah bersama nyace. jadi aku dah buang.

Sesungguhnya krisis bawah umur, eh silap, pertengahan umur ini memang satu cabaran.

Satu lagi nak bagi tau, nabi kata di akhir zaman ada 70 jenis golongan islam dah. Hanya satu golongan saja yang masuk syurga. Jadi mula lah mencari kita ni duduk golongan mana. Kalau duduk sini golongan syiah cakap dia lah satu golongan tu, tapi aku tgk depa solat pun pelik, siap ada batu. pastu azan depa bunyi lain. banyak sangat nama Saidina Ali.

Tapi bila kita tengok dari segi nak lawan amerika, golongan syiah lah yang kuat lawan, macam iran, hezbullah dekat lebanon tu. tapi golongan sunni mcm arab semua ni dok melutut ja kat mat salleh. Kita rakyat malaysia ni golongan sunni lah tahu.

eh aku pun kena belajar lagi bab bab ni. mari kita sama sama mencari.

Haaa agent aku dah call. aku keluar sat....
dah pas semua dekat dia, aku cakap, kalau tak settle aku kena report. report tuh tak penting. yang penting letrik aku. Huh

mungkin dosa dapat email nyace kot.

2 comments:

Izham Miyake said...

ala.. macam problematik je..

sabar jelah gee.. relax lah.. ok ?

susah sangat balik aje malaysia.. hahaha..

* pas-pas la kat aku video blue tu..

geeGrik said...

aku dah report dah kat bos aku. terus agent tuh panggil aku habibi (wahai kekasihku). depa ni mmg melutut ngan org putih. kalau kita dr asian nih, lupakan ja la nak di layan bagus2