Monday 23 April 2007

Bowling dan kasut Babi.

Last week, aku dgn kwn kwn di sini pergilah bermain bowling. Saje jer. ada 24 lanes, Baru siap masa asian game hari tu. Kami pun bermain lah dengan riang rianya. Mmg tak store lah, dapat bawah seratus jer. Kalau jerk tgk dia gelak. Tapi aku cuba mempraktikkan apa yang jernk cakap tgk arrow, so next game tuh ok lah sikit.

The next day, aku bosan, aku pun pergi bermain lagi disitu seorang diri. Aku main 3 games. Aku mempraktikkan theory jernk. Aku dapat avg 140. not bad lah after so long not playing bowling. Cerita pasal bowling nih byk cerita tapi itu tujuan utama untuk dicerita.

Next day dekat opis, aku borak dgn satu mamat mesia nih. Dia cakap kasut bowling tu diperbuat kulit babi. Ada 3 dot. Aku baca dkt jakim, dia cakap 3 dot ada yang babi ada yang tak. Aku baca hmetro soal jawab agama dgn dato’ masitah tu. Dia kata tak payah jamak. Eh silap tak payah samak sbb kering. Tapi jgn lah pakai lagi.

Rusna ajak aku main lagik hari ni. Aku suruh dia check ngan kawan mat salleh dia. Sbb mat salleh sah sah tahu kulit babi mcm mana. Mmg sah itu adalah kulit babi. Tapi depa ada kasut yang tak kulit babi.

Persoalan di sini. Ini adalah qatar dan sebuah negara islam di timur tengah. Babi tidak dijual dimana2 supermaket atau kedai. Tetapi mereka berjaya memasukkan babi seperti ini. Tapi takkan lah depa tak tahu. Aku pun tatau lah apa nak jadik.

Aku nak main lagi, tapi lps ni kena make sure tu bukan kasut babi. Sesungguh babi itu haram. Dah lah buruk rupa dia. Huh.

1 comment:

Izham Miyake said...

aduh.. gelak giler aku baca blog kau nih.. hahahaha!

penat dan berpeluh!