Tuesday 24 April 2007

Kampung Padang Jeri

Sebelum saya meneruskan cerita mengenai kampung di atas, saya telah putuskan untuk membiarkan perbualan saya dgn nyace dibawah. Saya rasa ianya amt sesuai dgn tajuk blog saya. Krisis Pertengahan Umur [akhirnya saya telah removekan sbb isteri saya amat berang sekali; maaf kan saya]. Untuk pengetahun semua umat nabi Muhammad dalam linkungan 60-70 sahaja. Jadi kalau lebih pada itu mmg satu bonus. Selalunya yang otak pandai2 umur dia panjang spt Tun Mahathir. (aku cakap pasal otak yer...) kalau bab2 politik tidak sesuai dibincangkan kerana saya lebih suka ada pembangkang berkualiti supaya ada check and balance. Nampak sgt aku tak pandai bercerita.

Tip (Bukan nama sebenar) amat berminat dengan nama kampung saya sbb ada nama Jeri. Dia ingat Jeri itu adalah nama boifren dia, seorang pekerja TMI (bukan company sebenar). Jeri ini disukai tip kerana dia mmg jambu. Sori lah jeri. Ko hemsem lah tapi aku sudah ada kawan nama HEMSEM. Walaupun dia tidak hemsem tapi semua org suka dia. Saya tidak sabar hendak ke Kulai menghadiri majlis perkahwinannya pada tahun ini. Mengenai jambu dari sekolah sampai tenpat bekerja ada jambu. Sekiranya anda berpeluang bekerja di TAB (company yang berjaya menghasilkan insan berguna) baber telah menglevelkan org org jambu. Adik Lan atau adik ipar kak Eza (panngila manja lan terhadap kakak iparnya) telah diskodeng oleh baber dan nyace kerana kejambuannya. Adiknya telah selamat diijabkabulkan so selamatlah dr baber dan nyace.

Eh nama kampung aku Padang jeri disebabkan ada banyak pokok jering. Tapi ketua kampung telah membuang ing bagi bunyi sedap sikit. Jadi lah Jeri. Sesungguhnya kampung ini tidak ada sangkut dgn kehidupan yang berakal.

Aku dah lama tak dengar Farah fauzana pagi pagi lah. Apa cerita dia ek.

Saya mengdoakan tidak ada saudara2 saya seperti adik adik ipar saya membaca blog saya. Kerana saya amat khuatir dgn kredibiliti dan kualiti anak menantu yang bagus saya akan hilang.

6 comments:

landen said...

apa kak eza kak eza...huhuh dah lama tak jumpa dia siot...adik aku dah nak tunang beb :P

Unknown said...

Abg Gee...makin nakal lah abg Gee sekaran..tapi..stay cute yea abg gee..muahsss

geeGrik said...

nana nih nyace mat blue lah nih huh.
Kak Eza cakap hang adik ipar yang baguih hahaha

Izham Miyake said...

siot je nyace..

gee.. apa yang kau borak dengan nyace? copy paste la kat aku!

geeGrik said...

tak bley la bai, mel marah. aku takut bini laa

Izham Miyake said...

hehehe.. mende la gee