Saturday 19 January 2008

maggi goreng

We woke up soooo late...
Aku baru habis buat maggi goreng. Sedap jugak aku menggoreng.
Nak tahu aku buat mcm mana

Selalu aku goreng takde sequence
aku rendam maggi dalam 2-3 minutes, lps tu aku tos kan. lps tu aku biar jer lah dulu

aku letak kuali atas dapur dan panaskan letak no 1 dan letak minyak.
pastu aku start bukak peti ais. ada bawang putih. aku potong2 aku masuk dalam kuali.
aku nampak bawang besar aku potong2 aku masukkan saja. aku masukkan 2 biji cili api.

pastu ada ayam, aku potong2 pastu aku masukkan. pastu aku letak sos tiram. aku letak kicap cap kipas udang sikit. pastu aku nampak tuna, aku masukkan tuna dalam tuh. dan aku masukkan kobis dan cendawan yang telah di potong. aku goreng2, dan masa untuk masukkan magi yang telah di tos.

masukkan maggi, dan goreng kan sekali. pastu aku nampak ada pepper tepi dapur tuh. aku pusing2 kan. dan aku rasa sikit.. dah secukup rasa.

Yanggggg maggi dah siap :-)

mel: abg pakai perencah ke?
aku: sorry aaa. ini gua buat sendiri. tak letak garam pun
mel: tak masin la..
aku: rasa lah dulu.

tuna tuh dah rasa masin dah.. kalau aku bubuh garam terlebih masin.
cuba lah buat hik hik.

aku nak mandi... dah 1.30 ptg ni hehe

2 comments:

Anonymous said...

teringat megi goreng kat jabar

geeGrik said...

court3 mariu kita pi jabar. tapi sapa lah gamaknyer court3 nih. hehehe
adakah Bigan??