Sunday 3 June 2007

Sungguh sakit kepala

Betul2 mental 2,3 hari ni. Bayangkang dpd Januari sampai sekarang issue letrik aku tak selesai2. Sampai nak tercabut urat tekak aku bergaduh ngan org sudan ni. memang penipu. kaki belit. buat kerja sikit tapi nak upah besar. Cakap pun besar. Bila bercakap nak menengking nengking. Sakit hati sungguh. Di sebabkan takde letrik, mel hampir sehari duduk dalam rumah menidurkan diri sampai lah aku balik bekerja. Aku terus check in hotel berdekatan. Sakit kepala dan sakit hati. Aku dah penat gaduh ngan agent nih. aku bagi tahu bos, aku akan balik flat tu bila letrik dah ada. Pedulilah dgn harga hotel. sapa suruh buat arrangement mcm ni. Ni kira aku baik lah ambil hotel harga 455 semalam. Aku boleh balik jalan ke kaki jer ke flat dr hotel ni. so kalau lupa baju ke, air ke, aku berjalan kaki jer ambil. Hotel ini tidak berbintang.
sepanjang hujung minggu, kami duduk saja kat hotel ni. not bad lah with the price. it is more to studio apartment. tapi aku masih merindui flat aku itu. Tadi aku call lagi si sudan tuh. dia cakap dia akan settle kan by today, tapi asik duduk sebut komisen dia. he wanted another 500. dah la aku dah kasik 500 last 3 weeks. Kalau aku check doktor nih, sure darah aku agak tinggi.
mel pulak cool jer. "ala abg duduk jer lah sini selagi letrik takde". senangnye dia berkata2, aku lah yang pening nak asyik call si sudan tu. Harap2 hari ni settle lah, so aku boleh balik flat aku.
weekend ni spt weekend yang lain aku rasa makin bosan betul. semalam pergi main boling tapi byk nya masuk longkang. aku rasa saingan aku tak bagus lah. jadi takde motivasi kah kah kah. lepas tu saingan aku buat mi kari. pastu syam and zul's family datang lah ke suite kami utk menjamu selera. Ok jugak spagheti jadi Mi Hehehe. mana nak cari mi sini jadi terpaksa lah pakai spagheti jadi kan mi. Last 2 weeks masa pergi rumah syam aku tertipu. aku ingat mi betul rupanya, bini dia rendam spagheti dalam kunyit. ceh
aku pening lah. aku rasa mcm nak bercuti. rasa mcm nak balik gerik. aku tgh duduk bayang suasana kampung aku yang nyaman, sejuk dgn ada air sungai dibelakang rumah aku. ahhh sudan tu call. dia nak bagi tahu kesengsaraaan dia menanti org dtg ke flat aku utk menghidupkan letrik. sebut pasal komisen. dulu aku bagi 500 tak buat kerja. Kalau aku ada power lah, aku hantar dia balik negara dia jer.

11 comments:

Taiko said...

orang sudan ni jenis yang arab negro punya ke?

geeGrik said...

Taiko: Betul tu. ko jgn lah percaya org org mcm ni. Patutlah negara dia dok mcm tu. mmg tak civilised langsung. Dah la malam tadi jerit2 kat bini aku. lepas tu sebut wallahi suka hati jer. tapi tak pernah tepat janji. aku harap 2,3 hari nih aku akan tenang. Sakit hati teramatttttlah sgt

Anonymous said...

hahhahhaha ko kena tukar nama la gee, jadi john ke..brad pit ke ..sebab diorang respect omputeh je...yang colored ni macam bangla kat malaysia la...


bila balik mesia?

geeGrik said...

tukar nama kalu dok kaler nih pun tadak effect nya lah. omputih cakap 2+1 sama dgn 10 pun depa angguk kepala. lambat lagi aku nak balik. mohen ko nak buat parti ke kalau aku balik haHahaha

Adun Karamba said...

gee..lagu kat blog ko nih touching gila a..

ala gee kompeni ko aa salah. letak kat flat mmg aa,kompeni camne aku sakit ati,,konon nak murah, ingat kita ni hamba abdi. taruk aa kat hotel 7 bintang ke, tapi kalu 7 bintang pun blackout , mmg negara tu hampeh aa

geeGrik said...

adun: kompeni kemut nak wat camner.
lagu ni mmg best. layan lah.. nanti ada lah kat radio era tu.

Anonymous said...

party ke jadah gee.... aku nak tunggu gambar mat zack... kalau ada fwd kat aku....

kapla.hodot said...

bunuh jer sudan & segala mala kicap kat situ..

geeGrik said...

mohen: aku pun tgh tunggu gambar zack.

Kapla: aku tadak power lah nak bunuh mereka. aku terpaksa melayanlah mental aku nih

Izham Miyake said...

kalau nak bunuh kicap.. gee kena bunuh diri sendiri...

hahaha.. spagetti rendam kunyit? Ape rasanya? sedap ke?

geeGrik said...

Siut bai. aku takkan membunuh diri sendiri.
dia rendam kunyit nak bagi kaler jadi warna kuning. tak mengubah rasa apa apa pun aku rasa. HaHa